Galeria Muzyki Artura Rubinsteina

Muzeum Miasta Łodzi - Pałac Izraela Poznańskiego
Wystawa stała Galeria Muzyki Artura Rubinsteina


Największa na świecie kolekcja poświęcona łódzkiemu pianiście Arturowi Rubinsteinowi



"Muzyka jest pewnego rodzaju moim szóstym zmysłem"
Artur Rubinstein


Dyplom Polskiego Towarzystwa Sztuki w Pittsburgu
za propagowanie polskiej kultury i sztuki


Fortepian, na którym grali czterej sławni polscy pianiści:
Artur Rubinstein, Henryk Sztompka, Stanisław Szpinalski i Witold Małcużyński


OSCAR - nagroda Amerykańskiej Akademii Filmowej
dla filmu "L'Amour de la vie - Artur Rubinstein" (Umiłowanie życia - Artur Rubinstein)
w kategorii: "najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny"


Odlew dłoni Artura Rubinsteina wykonany w 1950 roku





Kolekcja pamiątek związanych z Arturem Rubinsteinem




Artur Rubinstein należy do najwybitniejszych i najbardziej znanych łodzian na świecie












"Jestem szczęściarzem, ale mam w tej sprawie pewną małą teorię.
Z moich własnych doświadczeń i obserwacji wynika,
że Opatrzność, Przyroda, Bóg - czy jak inaczej nazwalibyśmy Siłę Twórczą -
darzy szczęściem te istoty ludzkie, którzy życie akceptują i kochają,
nie stawiając mu żadnych warunków.
A ja z pewnością jestem jednym z nich, i to całym sercem.
W rezultacie przekonałem się (...) że ilekroć moje ja
podświadomie bardzo czegoś pragnie,
życie tak czy inaczej pragnienie to spełni."
Artur Rubinstein




Sierpień 2022

Komentarze