Ogród Botaniczny w Lublinie

Majówka w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

Bukiet idealny
Tulipany - symbol nadziei i zmian
Białe - czystość, niewinność i wierność
Czerwone - miłość, namiętność i pożądanie
Fioletowe - bogactwo, sukces i powodzenie


Bukiet realny
Narcyzy - symbol próżności i egoizmu
Żółte - fałsz i zdrada


Dział roślin cebulowych


Narcissus Jonquilla 'Waterperry'
Narcyz żonkil




"... i to poczucie prostej drogi, którego nie traci się, nawet kiedy ścieżka staje się kręta."
Umberto Eco, <Imię róży>


Kwiatowa  ♪


Ciemierniki


Bielinek


"- Ale ta rzeźba ma [...] konkretne znaczenie [...].
- To mój ideał kobiety: dziewica, która nie ma nóg, żeby mnie opuścić,
ramion, żeby mnie obejmować, ani głowy, żeby do mnie mówić."
William Faulkner <Moskity>


Zachwycający świerk pospolity 
'Cranstonii'




Arboretum


Pan Kos


Majowe słońce










Alpinarium








Wiotkie i smukłe sasanki  




Zbyt wcześnie na kwiat paproci ;)




Ukochane kwiaty mojej mamy
















Grzywacz




Pierwiosnek lekarski



Wiosenne rabaty kwiatowe








Stawy w Ogrodzie Botanicznym



Szachownica kostkowata


Żagwin olimpijski






Kaskada niezapominajek




Szachownica cesarska





"Miłość jak kwiatek, gdy zakwita,
Czuje, że nadejść musi koniec.
Czy to jest wina ogrodnika,
Że tulipany schną w wazonie?"



Maj 2023

Komentarze