Muzeum Fonografii

Muzeum Fonografii w Niepołomicach
Oddział Muzeum Niepołomickiego

Muzealne zbiory
- Przełom XIX i XX wieku -










- Lata międzywojenne -


Gramofony walizkowe z lat międzywojennych



Tymczasem w kraju najdziwaczniejszych pomysłów...



Ilustrowany Kuryer Codzienny z 1926 roku



Jean-Julien Lemordant - francuski malarz



- Lata 40-ste -

Odbiornik radiowy Zenith C-500
 (Trans-Oceanic)


Radiostacja R105







- Lata 50-te i 60-te -





Odbiornik radiowy Zwiezda 54


Szarotka jak u moich dziadków


Radioodbiornik amerykański



Odbiornik radiowy lampowy Beethoven






- Lata 70-te - ...
... czyli sprzęt mojego dzieciństwa!
 
Na takich taśmach mój dziadek w latach 80-tych rejestrował jak śpiewałam:
"A ja wolę moją mamę, co ma włosy jak atrament " ;)


Gramofon, na którym słuchałam Natalii Kukulskiej...


... i wreszcie magnetofon, na którym odtwarzałam swoją pierwszą kasetę Kylie Minogue :)

i...:

A-ha - Take On Me

Europe - The Final Countdown
 


Sala odsłuchowa ze zbiorem płyt winylowych
Wybraną płytę można odsłuchać na jednym z kilku stanowisk odsłuchowych
 


Moje znaleziska:


Pierwszy album mojego ulubionego polskiego zespołu


 
Postscriptum Czesława Niemena


Ray Charles wyszukany przeze mnie w pierwszej kolejności


Ray Charles - Baby Let Me Hold Your Hand

 
i jeszcze... Michał Bajor



"(...) słonecznikowa kresko krzywa,
złota Van Gogha perspektywo (...)"

Michał Bajor - Ogrzej mnie


 




 Wrzesień 2018

Komentarze