Światło historii

Wystawa stała Światło historii. Górny Śląsk na przestrzeni dziejów
Opowieść o Górnym Śląsku od czasów najdawniejszych do przełomu ustrojowego 1989 roku 
Muzeum Śląskie w Katowicach


Rytm życia codziennego na Śląsku

Rodzina - często wielopokoleniowa i z reguły wielodzietna -
oraz silnie zakorzeniony etos pracy
niezmiennie zajmowały najbardziej eksponowane miejsce
w górnośląskiej hierarchii wartości
Życie społeczne toczyło się według uświęconego tradycją
ściśle uporządkowanego rytmu, który wyznaczały:
praca, niedzielny wypoczynek, święta kościelne i uroczystości rodzinne 


 Kuchnia w śląskim domu
 

Ślązacy



Na dawnej fotografii




Gwar uliczny przedwojennych Katowic



Dawna myśl inżynierska





Dzieciństwo





„Na gorących piaskach Sahary, z dala od świata, rozgrywa się dramat wielkiej miłości…”











Ulica przedwojennego miasteczka



Szatnia łańcuszkowa w kopalni



Wnętrza z czasów PRL i ulubiona gra mojego syna



 Na regale
(zawsze mnie korci, żeby tam zajrzeć)


W hotelu robotniczym




Szlachetne techniki fotografii
Jak u mnie w łazience 20 lat temu…

Podróże w czasach PRL






Stojąca na wystawie pani obok, mówi do mnie na ten widok:
- Ale to brzydkie
Odpowiadam:
- W takim się wychowałam
na to ona:
- Ja też


Życie w wielkiej płycie



Lipiec 2019

Komentarze