Jedzenie w sztuce
MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie
Wystawa czasowa Jedzenie w sztuce
12.04.2024 - 16.03.2025Na wystawie zaprezentowano prace z dziedziny malarstwa, fotografii, wideo, rzeźby i instalacji
Obraz o moim ulubionym tytule :)
Małgorzata Blamowska, "Bez tytułu"
2007
olej, płótno
Czy człowiek to jedynie duży kawałek mięsa w szlachetnym opakowaniu?
Erwin Wurm, "Atleta" i "Powitanie"2023
Bo nie miała sumienia, żeby mu oddać i uderzyć kalekę
Włodzimierz Pawlak, "Dlaczego W. Strzemiński znęcał się nad swoją żoną? Dlaczego K. Kobro paliła w kuchni swoje prace, odgrzewając zupę mężowi?"
1998
olej, płótno
Patrząc na te gargantuiczne źródła rozkoszy nasuwa się jedna myśl - jednak to małe jest piękne :)
Karolina Konopka, "Wadowicka kremówka trzydziestosiedmiowarstwowa" i "Napoleonka"2020
"Ciasta i torty są rzeźbami kuszącymi obietnicą słodkiej rozkoszy.
Patrząc na nie, czujemy ich smak.
Czy można zwiększyć doznania, nadając tym obiektom monstrualne rozmiary?
Wydaje się, że nie.
Wprawdzie kolor i faktura kremu są kuszące,
jesteśmy jednak przyzwyczajeni do konsumowania ciastek w innym rozmiarze.
Nie bardzo wiadomo jak się zabrać do czegoś tak wielkiego.
Okazuje się, że powiększenie źródła rozkoszy
niekoniecznie wpływa na zwiększenie przyjemności."
Amen
Krzysztof M. Bednarski, "Czekoladowy relief"
1976
Ekonomiczny wymiar jedzenia wyrażony ilością danego produktu spożywczego
zakupioną za jednego dolara
Jonathan Blaustein, z cyklu "Wartość dolara"2008-2010
fotografia
Autorska kolekcja grzybów transgatunkowych - połączenie jadalnych z niejadalnymi
Carsten Höller, "Witryna z podwójnymi grzybami"
2021
Kiedy przychodzą mrozy poniżej 10 stopni Celsjusza, to jest to podobna ilość jedzenia,
którą potrafię pochłonąć w jeden mroźny dzień ;)
Czy tylko we mnie mróz wzmaga taki apetyt?
Itamar Gilboa, "Projekt łańcucha żywnościowego"
2014
instalacja
"Artysta przez rok spisywał spożywane codziennie produkty,
a następnie oddał tę treść w postaci wizualnej."
"Projekt łańcucha żywnościowego" - fragmenty instalacji
"Projekt łańcucha żywnościowego" - fragmenty instalacji
Marian Drew, z cyklu "Australijska martwa natura"
2003-2011
Seria fotografii przestawiających martwe zwierzęta zabite na skutek urbanizacji Australii
Hybryda głuszca i cietrzewia z kaczym dziobem
Artur Nacht-Samborski, "Cietrzew-głuszec i cytryna"
ok. 1960
olej, płótno
Trzy leworęczne, dwie praworęczne
Pierwszy raz jestem w większości :)
Alicja Biała, "Pięć płaczących kobiet"
2023
olej, płótno
Jerzy Nowosielski, "Martwa natura z butelką"
1951
olej, płótno
Zhanna Kadyrova, "Palenica"
2022
instalacja
1975
Odkąd pamiętam taki sam wisiał i wisi do dziś w moim rodzinnym domu, w kuchni
Komentarze
Prześlij komentarz